8.11.11

Spaghete cu pui si ciuperci

Nu are rost sa mai spun ca aseara iar nu stiam ce sa mai fac de papa... Am trecut prin piata cand am venit de la serviciu si am cumparat un piept de pui, un pachet de spaghete si doua borcane de ciuperci, in ideea ca voi gasi eu la ce sa le intrebuintez. Merg pe ideea tatalui meu: "bun + bun = bun".
Asadar, am ajuns acasa si m-am apucat de treaba.
Am pus o oala cu apa la fiert si am adaugat un praf de sare si o lingura de margarina (trebuia unt, dar eu  nu mananc asa ceva si... am inlocuit). Cand apa a inceput sa fiarba, am adaugat pastele si le-am lasat cam 10min. Dupa aceea, le-am scos intr-o strecuratoare si le-am trecut de 2-3 ori printr-un jet de apa rece.



 Am curatat o capatana de usturoi (prea mult), si l-am pisat. Sincer, nu mi-a placut gustul pe csare l-a dat. Fie trebuia sa pun mai putin, fie deloc...







... am taiat pieptul de pui fasii...








... si ciupercutele pe jumatate (am cumparat intregi, la borcan, insa pe viitor voi cumpara numai la cutie. nu stiu de ce, dar cele de la borcan au o aroma ciudata de saramura....)





Dupa ce am terminat cu pregatitul ingredientelor, am pus intr-o cratita o lingura de margarina si am lasat-o sa se topeasca...



Dupa care, am adaugat fasiile de pui si usturoiul...





Am lasat totul sa se rumeneasca la foc mic si, intre timp, am facut sosul: am amestecat intr-un castronel cca.  200g de smantana dulce, un praf de sare si cascaval ras (in mod normal se foloseste parmezan, insa eu am folosit ce am avut la indemana prin casa).

Am pus sosul peste puiul cu ciuperci si usturoi, am mai adaugat cca.30ml de apa, am mestecat pana s-a omogenizat si am mai lasat pe foc inca 5-6 min.


Aici am facut insa o mare prostie. Normal ca de la apa, margarina si zeama ce si-au mai lasat-o ciupercile, consistenta mancarii era fooooaaarte lichida. O groaza de sosaraie. Si citisem eu pe net ca trebuie sa fie ca o ciulama, iar daca este prea subtire, se mai ingroasa cu parmezan (cascaval in cazul meu). Asa ca m-am apucat si am mai pus un pic de cascaval ras... si inca un pic... si inca un pic...




... si nu se ingrosa deloc. Si toata povestea asta a durat pana m-am cam saturat eu de razatoare si am renuntat. Am adaugat spaghetele peste toata compozitia, am mestecat bine, le-am mai lasat pe foc 2 min si am terminat circaraia.


Ei bine, cand am luat capacul de pe cratita ca sa imprastii mancarea in farfurii, mi-am dat seama ca am pus cam mult cascaval. Era normal ca in momentul racirii, cascavalul sa se intareasca un pic si sa lege toata socoteala. Dar... nah... din greseli inveti :)

Oricum, nu a stricat daca a fost mai mult. Din contra, este foarte bun. Asadar, va urez spor la treaba si va prezint produsul final caruia i-am gasit un singur minus: usturoiul.


 


Buon appetito!

No comments:

Post a Comment